Vremea la:
azi /      maine /
Curs:
EURO: 4,4549       USD: 3,2121
 
Login primari
 
Am uitat parola
 
 

Detalii sesizare


Sesizare pentru primaria Buzau, judetul Buzau

Postata de: Catalin
La data: 08 Mai 2012
Tip: Reclamatie
Cod: 60712
< Inapoi la sesizari
Printeaza aceasta sesizare!
Trimite unui prieten

Domnule Primar,

In cursul lunii august 2008 a fost postat pe site-ul Primariei Buzau un „Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau”.

La vremea respectiva am contestat cu argumente, prin petitia 55CLM/20.08.2008, legalitatea acelui proiect de hotarare, motiv pentru care acesta a si fost retras de pe ordinea de zi si, aparent, abandonat.

In toti acesti (aproape) 4 ani scursi din 2008 si pana in prezent am monitorizat permanent pagina de internet a Primariei/Consiliului Local Buzau pentru a afla in timp util despre orice proiect pe tema transportului local, asta pentru a preveni aparitia unor „greseli” si „omisiuni” de genul unor prevederi de natura sa favorizeze, ca si acum, neregulile si ilegalitatile grave din transportul local, in special cel capusa, de tip maxi-taxi, care este o veritabila concurenta NELOIALA facuta Transbus-ului, societatea avand ca actionar chiar … Consiliul Local, concurenta neloiala care se reflecta in servicii de transport civilizat foarte rarefiate (autobuze putine si foarte rare, lipsa orare, statii primitive) si in conditii EXECRABILE, INJOSITOARE si PERICULOASE de transport oferite de sistemul maxi-taxi.


Legea 92/2007 prevede:

Art. 28, alin (1), pct. a): „Durata delegarii gestiunii serviciului de transport public local se stabileste prin contracte de delegare a gestiunii de catre autoritatile administratiei publice locale si trebuie sa fie corelata cu durata medie de amortizare a tuturor mijloacelor de transport detinute in proprietate sau in baza unui contract de leasing, DAR NU MAI MULT DE 6 ANI PENTRU TRANSPORTURILE REALIZATE CU AUTOBUZE.”.

Microbuzele au fost asimilate, fortat, autobuzelor, deci trebuie sa respecte macar aceleasi prevederi legale.

Art. 49, alin (1): „Contractele de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local, valabil incheiate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi produc efectele potrivit clauzelor contractuale, pana la expirarea acestora, dar NU MAI MULT DE TERMENUL MAXIM STABILIT PRIN PREZENTA LEGE.
(2) Eventualele clauze ale contractelor de atribuire a gestiunii, referitoare la posibilitatea prelungirii acestora, SE ANULEAZA; pentru atribuirea serviciului este necesara organizarea unei noi proceduri de atribuire a gestiunii, potrivit prevederilor prezentei legi.”


Avand in vedere ca in august 2008 s-a dorit elaborarea/adoptarea acelui regulament de transport, presupun ca se dorea organizarea unei licitatii pentru trasee.
Intre timp nu s-a mai anuntat nimic pe aceasta tema, iar dumneavoastra mi-ati raspuns, la un moment-dat, ca acest proiect nu s-a aprobat in secret (pe ascuns, pe sest).


Avand in vedere toate cele de mai sus, sunt extrem de interesat de legalitatea contractelor incheiate cu firmele de maxi-taxi, doresc sa ma asigur ca la contractele incheiate ULTERIOR intrarii in vigoare a legilor 92/2007 si 448/2006 nu s-a „omis” inserarea anumitor clauze legale OBLIGATORII (omisiuni care sa poata fi incadrate apoi, eventual, si la abuz in serviciu).

De aceea, va solicit sa publicati urgent datele de incepere, respectiv incheiere a contractelor cu fiecare firma de maxi-taxi, pentru a verifica daca nu cumva s-au depasit termenele legale citate mai sus, intrandu-se in ilegalitate. Va solicit expres sa faceti publice aceste date AICI, pe acest site sau pe site-ul Primariei, fara sa ma puneti sa ma deplasez la Primarie, varianta electronica este si ea legala.

Pentru cetatenii interesati anexez mai jos, arhivat, acel suspect „Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau”, asa cum a fost el publicat la vremea respectiva, pentru a vedea oricine cum autoritatile buzoiene, in loc sa elimine pirateria mascata maxi-taxi din transportul local, asa cum au facut aproape toate municipiile moderne si civilizate, se pregateau sa MAREASCA (!!!) numarul de dube de la 105, cate se spune ca sunt in prezent, la … 117+9, adica 126 (!!!!), accentuand capusarea si sufocare ala care este supus Transbus-ul!
Ca o paranteza, din orarul publicat cu chiu, cu vai, pe site-ul Primariei eu am calculat ca sunt 107 microbuze, nu 105, cat se declara oficial… vedeti tabelul anexat. Care e adevarul, pana la urma?!?

Existenta acestor microbuze-capusa maxi-taxi la Buzau, are acelasi efect dezastruos si falimentar ca si faramitarea terenurilor in urma desfiintarii CAP-urilor, nu se poate face transport civilizat cu firme de apartament, cu cate un microbuz ponosit si rablagit si care sa mai circule si suprapuse peste traseele si orarele Transbus!
Chiar si daca ar vrea, firmele astea minuscule nu au capacitatea finaciara de a investi in achizitionarea de AUTOBUZE CONFORME penrtru transport URBAN, interesul lor e sa-si mareasca la maxim profiturile prin capusarea cat mai intensiva a traseelor Transbus cu investitii minime sau chiar ZERO pentru confortul si siguranta calatorilor si respectarea legilor in vigoare.
„Ajutorul” oferit de „autoritati” prin neindeplinirea obligatiilor legale privind afisarea orarelor in starii este nepretuit pentru maxi-taxi-sti, singurii care profita si sunt interesati ca lipsa de informare a calatorilor sa fie mentinuta si acestia sa se suie in microbuzele lor, nestiind daca si cand vin autobuzele!

Rog cetatenii inteligenti sa aiba rabdarea sa citeasca acel proiect de regulamtn atasat, contine o multime de prevederi legale IN VIGOARE SI ACUM si care NU sunt respectate, nu aveti de facut decat sa cititi si sa comparati, rand pe rand, cu realitatea din teren, sa va convingeti de amploarea neregulilor si ilegalitatilor de pe traseele buzoiene (in special cele de maxi-taxi).

Domnule Primar, vreau transport CIVILIZAT la Buzau (nu ca acum!), si voi urma toate caile legale pentru a obtine intr-o prima faza transport DOAR cu vehicule CONFORME cu necesitatile si DEMNITATEA transportului intr-un MUNICIPIU cum se pretinde Buzaul, adica autobuze URBANE conforme Legii 448/2006, apoi in etapa a doua transpunerea in practica a cel putin uneia dintre cele 2 linii de TROLEIBUZ mentionate in Planul Urbanistic General al municipiului Buzau.
Buzaul este un oras foarte poluat iar TROLEIBUZELE sunt mijloce de transport ECOLOGICE, ECONOMICE si SILENTIOASE, iar trasee precum actualul 7 consider ca se preteaza fara probleme la electrificare, cu atat mai mult cu cat multi dintre actualii stalpi de iluminat public sunt intr-o stare deplorabila, trebuind sa fie inlocuiti, prilej cu care se poate face o lucrare combinata, montandu-se si consolele metalice pentru sustinerea retelei electrice a troleibuzelor.

Vrand-nevrand, o mare parte din cetatenii buzoieni au aflat ca sunt probleme grave in transportul local, pe care „autoritatile” (?) nu sunt in stare (sau nu vor ?) sa le rezolve, cetatenii pot verifica cele semnalate si cu timpul sper ca tot mai multi cetateni sa se implice in modernizarea acestui oras atat de retardat edilitar in principal din cauza, consider eu, a proastei administrari din ultimii ani si nu a lipsei de fonduri; de exemplu, consider ca daca nu ar fi existat acest sistem capusa maxi-taxi care sa mute incasarile in buzunare private, Buzaul ar fi putut avea si el de mult autobuze in numar suficient pentru un transport DECENT, cu vehicule CONFORME, nu cu improvizatii specifice lumii a treia precum maxi-taxi-urile buzoiene!

Documente / Imagini:
Comparatie situatie actua vs. "propunerea" din 2008, probabil ca miste "unii" isi mai cumpararsera microbuze si trebuiau sa le bage la "produs"...
Asa arata un troleibuz, e un "autobuz" cu motor electric alimentat din cabluri aeriene, asta simplict, sa priceapa si buzoienii care n-au vazut inca asa ceva...
Pe o strada pe unde circula un autobuz, poate circula si troleibuzul, e aproape acelasi gabar


doc_60712-prop_transp_public1.zi.
Regulamentul pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau

2205 vizualizari
+ SHARE   


Raspunsul primarului

15 Mai 2012
Contractele cu operatorii de transport in regim maxi-taxi sunt valabile pana la 31 decembrie 2012. La expirarea acestora va fi demarata organizarea licitatiei de concesionare a traseelor in conditiile legislatiei in vigoare.
Documente atasate raspunsului


Comentarii facute la aceasta sesizare

08 Mai 2012, marius
impresionant. foarte documentat. totusi nu poate fi considerat ca un reclamangiu obsedat sau cum a mai fost numit...

09 Mai 2012, Catalin
E, mariuse, putin imi pasa mie de cum ma considera unul si altul, m-am "obisnuit" deja sa fiu catalogat in fel si fel de tot felul de indivizi care sunt intr-atat de prosti incat le curge scuipat din gura... Ideea e mai simpla, eu incerc sa-mi urmaresc scopul meu, acela de a avea la Buzau transport CIVILIZAT, cel putin la acelasi nivel cu municipiile si orasele similare. Cel mai tare ma deranjeaza faptul ca exista POTENTIAL DE DEZVOLTARE a transportului local, insa nepasarea sau indolenta sau prostia sau conflictele de interese ale unora au facut ca noi, la Buzau, sa avem un transport local DEPLORABIL, o rusine, asa cum de altfel sunt multe in orasul asta. Si iar o repet, ce ma supara este faptul ca lucrurile ar putea fi intr-o stare mult mai buna daca astia de i-au ales unii si-ar da mai mult silinta! Nu sunt naiv sa cred ca va exista vreun "ales" d-asta pe pungi care sa fie 100% corect, sa nu-si traga si el cate ceva, insa cred cu convingere ca daca ar exista mai multa minte s-ar putea imbina lucrurile de asa natura incat sa fie bine pentru toata lumea, sa "ciuguleasca" si ei ceva, dar sa fie bine si pentru noi, cetatenii. Uite, de exemplu, Primaria ar putea decide desfiintarea maxi-taxi-urilor dar, pentru a veni si in sprijinul alora cu maxi-taxi-urile, o solutie ar fi un parteneriat public-privat: firmele de maxi-taxi sa se asocieze intre ele, intr-o firma mai mare, ca sa aiba putere financiara, si sa cumopere si ele autobuze. Acea firma mare de maxi-taxi ar putea sa se asocieze cu Transbus-ul, adica daca privatii aduc 30 de autobuze si Transbus-ul are si el 30 de autobuze, sa se stabileasca procentele revenite fiecareia dintre parti din incasari si profit. Fireste, actualii soferi de maxi-taxi sa fie angajati la noua firma ca soferi de autobuz si/sau taxatori, si uite asa rezolvi si problema sociala. Acea asociere in parteneriat public-privat sa funtioneze ca o singura firma, autobuzele fiecarei parti sa circule alternativ. Daca nu ar mai exista disperarea de acum a maxi-taxi-stilor de a "fura" calatorii si incasarile de la Transbus, atunci s-ar termina toate problemele de acum... Si modelul e fezabil, Pitesti-ul este un exemplu foarte bun. pana acum vreo cativa ani, era si acolo aceeasi tiganie ca la noi, cu sute de dube/maxi-taxi, tot felul de gioarse, care goneau tot asa, sa "ia fata" autobuzelor, sa "fure" calatorii. Ei, pe alesii de acolo i-a dus capul ca asa ceva nu este "concurenta", cum inca mai cred astia de la Buzau, ci tiganie pe fata. Asa ca au venit 2 firme private, CNCD si Girexim, care s-au asociat cu Publitrans2000 ("Transbus"-ul din Pitesti), au adus fiecare cate 40 de autobuze (deci 80 in total) si iata ca azi la Pitesti se face transport modern, cu autobuze civilizate. Acolo autobuzele au aer conditionat, la Buzau niciunul (inca) nu are asa ceva! Inutil sa va spun ca acolo in statii sunt afisate orarele, care sunt si respectate, astfel incat nu stai ca prostul in statie, vii la momentul potrivit si gata! Iata, asta ne diferentiaza de lumea civilizata, cei care ne conduc, cu ideile lor invechite, primitive si retrograde! Poate impreuna ii vom convinge sa se urneasca sa faca ceva, daca nu ... ii schimbam cu altii! Ma bucur ca incet-incet, cativa mai inteligenti dintre cei care mi-au citit petitiile au trecut de stadiul de a ma crede pe mine nebun doar pentru faptul ca nu pricep ei, iata ca unii au inceput sa-mi dea dreptate si cu timpul poate vom forma un nucleu care sa determine o schimbare de atitudine in orasul asta amortit! Pacat de el, e un oras care ar putea fi mai frumos si mai civilizat, dar pare sa fi incaput pe mana unor oameni nepotriviti!



Adauga un comentariu
Nume si prenume  
Email  
Comentariu  
Introduceti rezultatul (antispam):    1 + 8
Atentie! Trebuie sa aveti activate cookie-urile in browser pentru ca sistemul antispam sa functioneze corect.
   


 
Informatii din Buzău

Get Adobe Flash player


Get Adobe Flash player

 
 
Ultimele videouri Domnule Primar
 
 
Cauta sesizari
Sesizari din judetul:
 
 
Cauta dupa cuvantul:
 
Cauta sesizarea cu codul:
 
Primarii partenere
 
 
 
 
Copyright © 2019 DomnulePrimar.ro
Web Design - Direct Design