Vremea la:
azi /      maine /
Curs:
EURO: 4,4549       USD: 3,2121
 
Login primari
 
Am uitat parola
 
 

Detalii sesizare


Sesizare pentru primaria Buzau, judetul Buzau

Postata de: Catalin
La data: 16 Mai 2012
Tip: Reclamatie
Cod: 60970
< Inapoi la sesizari
Printeaza aceasta sesizare!
Trimite unui prieten

Domnule Primar,

Campania electorala pentru alegerile locale din municipiul si judetul Buzau a inceput deja, prilej cu care candidatii au inceput sa-si etaleze promisiunile.

Asa cum am promis, ma voi stradui sa fac din transportul public o tema importanta, poate decisiva.

Nu fac parte din niciun partid si voi alege candidatul care va manifesta cea mai mare deschidere pentru modernizarea transportului local care, actualmente, este inchistat intr-o stare deplorabila din cauza, in opinia mea, a sistemului capusa maxi-taxi care a proliferat in timpul mandatelor dumneavoastra.

In acest sistem parazitar, care functioneaza in mare parte pe principii pirateresti (suprapunere aproape totala a traseelor si nerespectare a orarelor de catre maxi-taxi-sti pentru a „lua fata”, calatorii si incasarile autobuzelor) se manifesta o multime de nereguli si ilegalitati flagrante pe care, desi vi le-am semnalat continuu in ultimii 3-4 ani, nu ati fost in stare sa le inlaturati.

Pe cat posibil, voi incerca sa monitorizez posturile TV locale si sa inregistrez emisiunile, extragand apoi fragmentele care privesc tema mea principala de interes, transportul public.

Voi pastra inregistrarile pentru ca, la momentul oportun, sa le reamintesc candidatilor de eventualele promisiuni neonorate, dar si de eventualele minciuni.

Bunaoara, aseara am asistat la "povestile" a 3 candidati, insa numai 2 dintre ei au avut ca teme de discutie si transportul local, asa ca ma voi referi deocamdata doar la acestia 2.


Prima data am asistat la o emisiune in care a fost invitat Cezar Preda, acesta a spus ca va aborda 5 teme majore in actuala campanie electorala si - foarte important pentru mine - a nominalizat transportul public ca a doua tema principala din cele 5.

Preda a spus ca “umbla vorba prin targ ca trebuie sa dai 5.000 de euro pe an ca sa-ti dea licenta la judet si vreo 2.000 de euro la municipiu”…

Daca e adevarat ce spune Preda, se pot face anumite speculatii de ce nu se iau masuri drastice impotriva actualului sistem-capusa maxi-taxi…

Conform lui Preda, acesta considera ca pentru transportul local sunt suficiente cele 40 de autobuze (cred ca se referea la cele 30 actuale si cele 10 in curs de licitatie)... insa nu se face asa ceva datorita “sistemului fanariot”.

Inutil sa va spun ca m-a uns la suflet treaba ca sunt suficiente cele 40 de autobuze pentru transportul local, nu?

De asemenea, primul din cele 5 puncte ale sale este legat de problema eficientei energetice si a protectiei mediului, o sa incerc sa-l contactez cumva si sa-i spun ca exista o cale simpla si la indemana de a imbina partea ecologica cu partea de transport: TROLEIBUZUL!

Care troleibuz este deja prevazut in Planul Urbanistic General, dar pe care actualii "alesi" par sa vrea sa-l faca uitat, ca doar avem cotete maxi-taxi pe trasee, nu?!?



Un alt candidat care a atacat problema transportului public a fost Constantin Cristescu, din partea PRM.

Acesta insista pe tema transportului electric insa - paradoxa! – nu se referea la troleibuz sau tramvai, asa cum as fi putut crede la prima vedere, ci la … Minibuze electrice !!!

Nu stiu unde o fi vazut domnia sa asa ceva, povestea despre niste minibuze cu baterii care sa fie incarcate la cap de linie, fac cateva curse, apoi iar se incarca s.a.m.d.

Cam S.F. povestea, cel putin deocamdata, insa … mai stii?!? Oricum, tot e ceva fata de actualele cotete maxi-taxi, asa ca si el are sansa sa primeasca votul meu.


Legat de dumneavoastra, pe 09.05 a fost o emisiune la postul local CampusTV la care ati fost invitat.

Exista un numar de telefon unde puteai adresa intrebari unui angajat al postului de televiziune care le nota si apoi le dadea mai departe moderatorului care, la randul lui, le adresa invitatului, adica dumneavoastra. Am profitat si de ocazia asta ca sa pun cateva intrebari pentru ca vreau sa mentin "fierbinte" subiectul si interesul concetatenilor asupra acestor probleme.

Moderatorul emisiunii a numit din proprie initiativa problema ca fiind "Razboiul maxi taxi - autobuze" si v-a adresat cateva intrebari.

O sa fac cateva comentarii punctuale asupra raspunsurilor dumneavoastra:

- Inca din primul moment ati negat existenta unui "razboi" maxi taxi - autobuze, ceea ce este oarecum adevarat, lucrurile par "aranjate" de asa natura incat par un mare “blat”, Transbus-ul sa stea "linistit", cu subventii masive din bani publici, iar sistemul-capusa maxi-taxi sa acapareze cat mai mult din calatori si incasari, care ajung astfel in buzunare private...

- Ati afirmat ca, in conformitate cu un “sondaj” (?!?), peste 90% din cetateni se arata multumiti de transportul in comun.
Nu am cunostinta de existenta unui astfel de sondaj, va rog sa-l publicati si sa precizati cand, cum, de cine, cum au fost selectati “raspundacii”, daca acestia folosesc sau nu transportul public, in ce conditii a fost facut, care este marja de eroare etc.

- ati spus ca nu doriti scoatereaa maxi-taxi-urilor ca sa nu … se aglomereze autobuzele si ca sa nu … fie marite intervalele de succedare!!!

2 chestii: in majoritatea timpului atat autobuzele, cat si maxi-taxi-urile circula “in trenulet” (aproape intotdeauna cu microbuzul in fata) si nici unul nu are locurile ocupate, deci e inutil si stupid sa fie tinute pe traseu 2 vehicule, un microbuz-capusa in fata si autobuzul civilizat in spate, in conditiile in care autobuzul poate prelua SINGUR toti calatorii. Asa cum e acum nu se face decat sa se aglomereze si polueze inutil orasul si conduce la „imprastierea” incasarilor, daca toti banii ar ajunge la Transbus, s-ar putea face investitii pentru ca transportul local buzoian sa respecte intocmai reglementarile in vigoare si sa recupereze decalajul imens fata de municipii similare si sa fie la un nivel de civilizatie demn de un municipiu, nu de un sat!

Doi la mana, ce treaba are intervalul de succedare cu aglomeratia DIN autobuz?!?
Autobuzele au usi de acces largi si exista taxatoare, calatorii se urca rapid, dupa care autobuzul pleaca, nu e ca la maxi-taxi, unde microbuzul “zace” timp indelungat in statie pana da bilete mototolul de la volan… Asadar influienta numarului mai mare de calatori asupra intervalului de succedare al autobuzelor este minim si poate fi compensat, luat in calcul la elaborarea orarelor.

- Conform celor declarate de dumneavoastra, “cetatenii au dreptul sa aleaga” mijlocul de transport folosit, ceea ce in principiu ar putea parea corect, DAR numai CU CONDITIA ca pasagerii sa fie INFORMATI despre ORARELE autobuzelor si microbuzelor si ei sa aleaga IN CUNOSTINTA DE CAUZA!

Vad ca „omiteti” sa spuneti ca la Buzau NU se respecta legislatia in vigoare care prevede AFISAREA in statii a orarelor…

Tot asa, “uitati” sa spuneti ca ati primit zeci de petitit in ultimi ani in care vi s-a reclamat faptul ca maxi-taxi-stii NU respecta orarele si ca nu ati reusit sa impuneti respectarea orarelor…

Faptul ca orarele NU se respecta il poate verifica ORICINE, intrati pe pagina de internet a Primariei, notati-va orarul pentru o linie oarecare de maxi-taxi si apoi mergeti la unul dintre capetele de linie si comparati orarul (de forma!) oficial cu plecarile in traseu ale microbuzelor! Si, atentie, e vorba de plecari din cap de linie, NU exista scuza ca nu pot respecta orarul idn cauza aglomeratiei de pe trasee! NU, e vorba despre plecari din capat de linie, unde soferii de maxi-taxi “fura” constant startul!

Tot asa, “omiteti” sa amintiti faptul ca pana prin 2007 erau afisate si in Buzau pentru autobuze macar (!) niste ore de plecare din capetele de linie. Ulterior, in loc sa progresam, la Buzau am INVOLUAT, nemaifiind afisate ore concrete, ci niste frecvente, in mare parte FALSE…
Pentru ca odata cu aducerea celor 2 loturi de autobuze noi si moderne, in 2006 si 2008, daca ar fi fost afisate si orarele si calatorii ar fi stiut cand trec autobuzele, multi calatori ar fi renuntat sa calatoreasca in conditii jalnice cu maxi-taxi, mergand cu autobuzele. Ei, pentru ca maxi-taxi-stii sa nu aiba de suferit, era bine pentru ei sa NU se respecte legea si sa nu fie afisate orarele. Si iata ca orarele nu sunt afisate…

De asemenea, legea 448/2006 prevede adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie PANA LA 31.12.2010; iata, la 2 ani de la expirarea termenului, in Buzau inca mai circula 105 (!!!) microbuze neconforme legii 448/2006, lipsite de podea coborata si rampa de acces sau de lift pentru scaunele cu rotile!

Sa mai reamintesc ca primarul este garantul respectarii legii la Buzau?!?

- Apoi ati aratat ca odata cu aducerea celor 10 autobuze noi (care se liciteaza acum) nu exista intentia sa se reduca numarul de dube si ca nu exista intentia de a suplimneta numarul de autobuze pe trasee fata de situatia actuala(!!), pastrandu-se aceleasi trasee si acelasi numar de autobuze la traseu, cele 10 fiind achizitionate pentru … a acoperi “golurile” lasate de autobuzele care se defecteaza!
Daca e adevarat, ma intreb daca nu cumva asta e (tot) o masura care „intamplator” “coincide” cu interesele firmelor de maxi-taxi care, in conditiile maririi numarului de autobuze ale Transbus pe trasee si-ar vedea diminuate profiturile….
Sau, daca chiar e adevarata treaba cu defectarile, inseamna ca autobuzele “vechi”, din 2006 si 2008, au inceput deja sa “cada”, ceea ce e grav. O parte dijn vina o au chiar “alesii”, aproape toate strazile din Buzau sunt intr-o stare EXECRABILA, ceea ce grabeste uzura autobuzelor…

- Ati spus ca transportul cu autobuze e subventionat, in timp ce la maxi-taxi nu faceti nicio cheltuiala si ca, deci, “e bine”.

Mai exista o treaba care se cheama gestionarea (eficienta a) banilor publici. Pai o fi adevarat ca nu aveti cheltuieli cu maxi-taxi-urile, in schimb, prin nerespectaea orarelor si circulatia lor in sistem-capusa, in fata fiecarui autobuz, fara sa respecte orarele oficiale, conduc la mutarea unei mari parti din incasarile din bilete in buzunarele lor private, in loc sa ajunga la Transbus, deci se “traduc” prin diminuarea veniturilor si, deci, pagube produse Transbus si, indirect, bugetului local si noua cetatenilor.
Daca nu ar fi aceste capuse sau macar ar fi afisate si RESPECTATE orarele de catre maxi-taxi-sti, mai multi bani ar ajunge la Transbus si astfel s-ar putea face investitii mai multe si/sau mai mari in modernizarea transportului local!

Iata cum afecteaza negativ transportul local prezenta acestui sistem-capusa maxi-taxi!

- Din nou ati reafirmat ca nu exista o problema in transportul lcoal si ca cetatenii pot “alege”, ca la 2-3 minute au mijloc de transport la dispozitie in orice statie.
Pare o mare minciuna din mai multe puncte de vedere:
- pe site-ul Primariei sunt afisate orarele maxi-taxi-urilor si pe NICIO linie nu se circula la 2 minute! Cand se minte, in orarele publicate sau in declaratiile de la televizor?!? Ba chiar, pentru linia-clona 3(M), dintr-o prostie inimaginabila, in weekend microbuzul si autobuzul circula la aceeasi ora si minut, dupa care timp de 60 de minute nu mai circula nimic pe linia 3, asta in loc ca cele 2 vehicule sa fie intercalete, din 30 in 30 de minute! Desi v-am semnalat asta si ati luat la cunostinta, nu s-a facut nimic, capusa cu maxi-taxi isi vede de ale ei...

In incheiere, va asigur ca inca mai aveti timp sa indreptati raul facut prin mentinerea sistemului parazitar maxi-taxi, mai sunt probleme cu sistemele maxi-taxi si in alte orase, dar Buzaul pare ca a ajuns sa cumuleze cele mai proaste „solutii”, cel putin in opinia mea.

1498 vizualizari
+ SHARE   


Raspunsul primarului

23 Mai 2012

Scopul pe care l-am urmarit pe timpul mandatelor mele, bineinteles prin mijloacele financiare si parghiile economice de care am dispus (uneori suficiente, insa de cele mai multe ori dificile) a fost sa fac tot posibilul pentru a veni in intampinarea doleantelor si nevoilor cetatenilor municipiului Buzau.

Este posibil sa nu fi reusit de fiecare data sa rezolv toate problemele in proportie de 100%.

Voi continua insa, prin toate mijloacele de care dispun sa rezolv problemele in ordinea prioritatii lor si in interesul majoritatii cetatenilor !


Documente atasate raspunsului


Comentarii facute la aceasta sesizare

17 Mai 2012, marius
o sesizare bine pusa la punct si foarte detaliata si documentata. sunt de acord cu buzoianul Catalin si o sa tin cont la vot si de acest aspect. doar dorim un oras mai frumos. cat despre troleibuse, nu cred ca isi au locul si nu cred ca au loc fizic pe strazile noastre. oricum, autobuzele prin constructie, fie ele si din 2008 sun facute sa consume putin si sa polueze tot mai putin. maxi taxi functionaza cu motorina proasta, polueaza mult prin lipsa mentenantei..etc oricum, bravo pentru sesizare, bine descrisa problema.

18 Mai 2012, Catalin
Multumesc pentru apreciere, marius. Legat de troleibuze, ele au acelasi gabarit ca si autobuzele, de multe ori sunt produse de aceleasi fabrici, sunt caroserii identice, doar ca pe unele se monteaza motoare Diesel, iar pe altele motoare electrice. Deci asa cum "incap" acum autobuzele, exact la fel incap si troleibuzele. Diferenta majora este data de poluarea cu noxe si de zgomot: un autobuz, oricat de modern ar fi, tot emite noxe, chiar daca mai putine, plus ca motorul Diesel e destul de zgomotos. Troleibuzul NU emite noxe deloc, are POLUARE ZERO, plus ca e si foarte silentios, face mult mai putin zgomot decat un autobuz. Cei care aveti ocazia, mergeti pana la Ploiesti si calatoriti cu troleibuzele de acolo, sunt sigur ca veti veni convinsi in a ma sustine! La noi la Buzau se pare ca "unii" au interesul sa protejeze mafia maxi-taxi, de aceea trebuie impiedicata cu orice pret dezvoltarea transportului civilizat cu autobuze si troleibuze, ca sa faca profit gandacii aia cu maxi-taxi-urile!

18 Mai 2012, lpc
Transportul cu maxi-taxi nu trebuie desfiintat, el reprezinta o varianta pentru mii de cetateni pentru ca e eficient si nu foarte costisitor. Insa, unele masini chiar trebuie inlocuite! Nu inteleg insistenta lui Catalin cu troleibuzele, orice copil mai istet vede ca orasul e sufocat de trafic, iar strazile inguste nu permit asa ceva. Eu cred ca aceste insitente ale lui ,bolnavicioase de acum, ascund un interes personal sau de grup si inclin sa cred pe cineva care spunea ca face jocurile unora dintr-o societate care doreste cu orice chip aducerea din strainatate a unor autobuze la mana a doua.

19 Mai 2012, marius
Catalin, nu ma refer la gabaritul in sine doar ca la noi, pe marginea strazilor sunt masini parcate si pantograful nu este atat de lung. strazile cu sens unic sunt suficiet de late. in bucuresti am mers c u troleibuzul pe o strada fix cat el. acum mia ramane problema insfastructurii, plantarea stalpilor, electrifcarea. statia de curent trebuie sa fie una speciala, nus e baga in priza pur si simplu. oricum sti astea, ca te urmaresc de mult timp, esti istez. LPC. ieri am mers in spatele unui maxi taxi 15 minute pentru ca pur si simplu vroia sa mearga cu 10 la ora. din fata veneau masini. am facut o depasire nasola, incalcand orice regula in materie de depasiri. avand itmp sufiecit sa il studiez am remarcat: bara semi cazuta, bvecuri la numere lipsa, semnalizari laterale lipsa, vopsit cu bidineaua, usa din spate, care banuiesc ca ar fi de urgenta era blocata de scaune, mergea sholcaiat, cauciucurile tocite, oglinda dreapta sparta, oglinda stanga era din oglinda normala, asa cred siii, cel mai important, era full de oameni. ce draq sa mai zic? a si scartzaiau fiarele pe el de ziceai ca sunt vii.

20 Mai 2012, Catalin
marius, solutii exista, numai VOINTA sa fie; uite, in orasele unde s-au instalat mai recent retele de troleibuz (Bucuresti, Ploiesti) s-a gasit solutia amplasarii retelei electrice mai spre mijlocul drumului, cumva intre banda 1 si banda 2. In felul asta troleibuzul putea circula normal, pe banda 1 sau, cand era vreun obstacol, putea depasi lejer pe banda 2, ca orice autobuz de acum. Oricum, captatorii de curent (asa le zice, unul pentru "+", unul pentru "-") au suficiente grade de libertate incat sa se poata "descurca" De asemenea, mariuse, troleibuzele moderne au un motor AUXILIAR, motor diesel, pe motorina, astfel incat, daca se intampla vreo avarie, de exemplu se intrerupe curentul sau e vreun obstacolo, troleibuzul coboara captatorii si merge mai departe ca un autobuz obisnuit, pe motorina. Asta e solutia pentru astfel de probleme... mariuse, nu inventam noi apa calda, lumea civilizata s-a confruntat la timpul ei cu aceleasi probleme si a gasit SOLUTII. Exact asta e diferenta intre noi si ei, ei cauta si gasesc solutii, noi cautam scuze pentru impotenta noastra intelectuala si administrativa si pentru coruptia care ne macina,... mariuse, tu iti dai seama cat de retardati edilitar suntem noi, buzoienii, daca ne vaitam ca tampitii ca-s masini parcate, fara sa fim in stare sa le indepartam?!? Oamenii au ajuns in Cosmos, iar noi ne vaitam de masini parcate! Omul a ajuns pe Luna si noi, in orasul asta boscodit, suntem carati (de fapt sunteti, ca eu nu mai urc in asa ceva de cativa ani, de sila si dezgust) cu dube de marfa recarosate ca vai de ele de tot felul de agarici! Da, mariuse, stiu ca introducerea troleibuzului nu inseamna doar vehiculele in sine, ci si reteaua electrica cu tot ce inseamna ea, statie de transformare-redresare,poate si un garaj nou, dar sanatatea noastra oare nu merita investitia? Nu totul se traduce in bani! Apoi, se pot accesa fonduri europene pentru constructia retelei de troleibuz si, din cate am inteles, in curand vor deveni eligibile si cheltuielile pentru achizitia vehiculeleor, a troleibuzelor in sine Da, dar pentru a accesa bani europeni trebuie sa fii in stare s-o faci, si la noi, la Buzau, cin' s-o faca? Si apoi, banii europeni nu prea se pot fura, deci de ce s-ar "chinui" alesii nostri?!? Oricum, mariuse, ma bucur ca incet-incet intelegeti ca nu eu sunt "nebun", faptul ca multi nu inteleg se datoreaza faptului ca traiesc ca in evul mediu in acest Buzau cu potential, dar condus de niste... @lpc: In ce orase ai mai vazut tu maxi-taxi-uri janghinoase ca astea din Buzau? Eu cred ca trebuie desfiintate, din cauza lor si a sitemului mafiot de organizare si functionare, banii dunt "ajutati" sa se scurga spre maxi-taxi-sti, care nu investesc mai nimic; banii ar trebui gestionati unitar, sa ajunga la Transbus si investiit in autobuze mai multe, ca sa poata circula mai des. Legat de presupunerile tale schizoide legate de "interesele" mele, te rog mult sa spui daca stii ceva concret! Suferi de teoria conspiratiei sau ce? Dovezi concrete, altfel ramai un palavragiu!

21 Mai 2012, marius
cataline, eu sunt de acord cu tine, si eu as vrea sa am in orasul meu niste metode de transport moderne, care sa nu polueze aproape deloc dar cum ai spus si tu, interesele sunt maxime. eu nu te-am crezut niciodata nebun, inca de la inceput mi-am dat seama ca sesizarile tale nu sunt niste nebunii pentru ca erau prea documentate. eu nu stiu daca am mers cu maxi taxi mai mult de 2-3 ori si atunci din cauza ca autobuzele nu veneau sau pur si simplu nu erau deloc la ora respectiva. prefer sa merg pe jos. unii zic ca ai niste interese personale. banuiesc ca nu ai fabrica de troleuri sau de autobuze nu? daca da am nevoie de un job :-) sa traiesti

21 Mai 2012, Catalin
Nu, mariuse, nu am nici fabrica de vehicule, nici firma de import, nici firma de lucrari s.a.m.d. ca daca aveam, te luam si pe tine acolo, si pe Marian Arometeanul... :-)) De altfel, din punctul meu de vedere, "alesii" n-au decat sa-si "traga" comisioane, dar sa faca si ceva pentru oras! Decat sa obtina 3 lei de la niste maxi-taxi-uri de cea mai joasa speta, mai bine sa faca un transport civilizat si modern, cu autobuze si troleibuze, si sa-si "traga" de acolo; am avea si noi si ei de castigat! Sa faca odata ceva modern si civilizat si pentru noi, nu sa o tina langa cu aceeasi tiganie invechita maxi-taxi, stiu si ei una si buna, nu mai progreseaza deloc!



Adauga un comentariu
Nume si prenume  
Email  
Comentariu  
Introduceti rezultatul (antispam):    9 + 1
Atentie! Trebuie sa aveti activate cookie-urile in browser pentru ca sistemul antispam sa functioneze corect.
   


 
Informatii din Buzău

Get Adobe Flash player


Get Adobe Flash player

 
 
Ultimele videouri Domnule Primar
 
 
Cauta sesizari
Sesizari din judetul:
 
 
Cauta dupa cuvantul:
 
Cauta sesizarea cu codul:
 
Primarii partenere
 
 
 
 
Copyright © 2019 DomnulePrimar.ro
Web Design - Direct Design