Vremea la:
azi /      maine /
Curs:
EURO: 4,4549       USD: 3,2121
 
Login primari
 
Am uitat parola
 
 
Top raspunsuri
1.  Buzau
  91,95% (160/174)
2.  Piatra Neamt
  82,98% (39/47)
3.  Timisoara
  55,26% (21/38)
4.  Bucuresti - Sect. 4
  84,21% (16/19)
5.  Gherla
  100,00% (10/10)
6.  Targu - Jiu
  100,00% (5/5)
7.  Hunedoara
  60,00% (3/5)
8.  Oradea
  60,00% (3/5)
9.  Voluntari
  75,00% (3/4)
10.  Pitesti
  7,69% (2/26)
 
Top raspunsuri general
Toata lista
Top sesizari

Detalii sesizare


Sesizare pentru primaria Bacau, judetul Bacau

Postata de: Anton P.
La data: 04 Iunie 2006
Tip: Reclamatie
Cod: 6766
< Inapoi la sesizari
Printeaza aceasta sesizare!
Trimite unui prieten

Fanii mijloacelor de transport in comun

Domnule primar vom mai vedea cat de curand troleibuze circuland prin orasul nostru? E pacat pentru ca deja au fost investiti niste bani pentru asta iar un oras ca Bacaul merita macar troleibuze sa aiba (macar niste MAZ 103T). Sunt si mai ecologice si ar contribui un pic la scaderea poluarii avand in vedere ca nu stam deloc bine la capitolul spatiu verde.
E destul de rusinos ca un oras de rangul 1 sa nu dispuna de transport electric (singurul de altfel), in conditiile in care alte orase mult mai mici au troleibuze (Satu Mare, Medias, Vaslui, Suceava, Piatra Neam, Targu jiu, etc) sau chiar tramvaie (Botosani , Resita, Arad - cu cea mai extinsa retea de tramvai dupa Bucuresti) ca sa nu mai zic de de orasele mari unde nici nu se mai pune problema.
Putem pastra speranta ca vom merge intr-o zi cat mai apropiata cu troleibuzul si de ce nu, mai tarziu poate, si cu tramvaiul (in 1989 se planifica introducerea unei linii de tramvai pe traseul 14)?
In alte orase incep sa dispara dar e pacat si cred ca din cauza managementului prost si al conditiilor precare in care au ajuns din nepasare aceste mijloace de transport in comun).
Va invit totodata pe portalul fanilor mijloacelor de transport in comun www.transira.ro si pe forumul acesyui portal.
Cred ca in cazul lipsei fondurilor se poate face un proiect de finantare cu fonduri structurale sau se poate realiza un parteneriat public-privat cu operatorul de transport public local pentru a reincepe aceasta investitie.
O zi buna si va urez dumneavoastra si tutror bacauanilor un oras cat ai frumos si mai prosper
Anton Patrol

1542 vizualizari
+ SHARE   


Raspunsul primarului

06 Iunie 2006

          Stimate Domnule,

 

     Referitor la sesizarea dumneavoastră vă pot comunica următoarele:

     Investiţia amintită de dumneavoastră a fost demarată dar sistată de administraţia Sechelariu, din motive pe care personal nu le cunosc.

     Vom relua demersurile şi vom studia posibilitatea de a introduce pe viitor acest tip de transport într-adevăr nepoluant, căutând surse de finanţare pentru o potenţială investiţie.

     Vă mulţumesc pentru intervenţie şi vă aştept şi cu altă ocazie!

 

 

Al dumneavoastră,

          Romeo Stavarache

Documente atasate raspunsului


Comentarii facute la aceasta sesizare

12 Iunie 2006, fantt
cred ca este o greseala abordare cititorului de mai sus; in primul rind ca nu introducereatroleibuzelor nu inseamna automat cresterea cantitatii de curent furnizate de termocentrala respectiva; energia electrica folosita poatefi si de origine hidro sau nucleara (reactoarele 2 si 3 se vor finaliza in viitorul previzibil), sau chiar energie neconventionala (intr-un nu mar de ani , conform directivelor UE, un anumit procent din productia de energie trebuie sas fie din surse regenerabile si nepoluante); in plus troleibuzele sint mai usor de intretinut si costul combustibilulii nu depinde de cotatia petrolului la diverse burse; cit despre traficul auto, este aglomerat si se va aglomera in continuare daca se va merge pe ideea ca masina personala trebuie sa primeze in marile orase; daca s-ar aplica experienta vest europeana, ar scadea si la noi transportul individual in beneficiul celui public, dar pentru asta ar trebui aplicate o combinatiie de masuri descurajatoare pentru transportul individual si incurajatoare pentru cel public, , pentru ca nadejea educatiei de buna voie nu va rezolva nimic; doar daca se actioneza pe parte financiara se va schimba ceva; oricum nu trebuie sa repetam greseala facuta de europa de vest in anii 50-60, cind au crezut ca viitorul transportului va fi cel individual; in mai putin de 20 de ani si-au dat seama de eroare si de atunci au introdu diverse masuri pentru a corecta greseala, si in mareparte au reusit; din fericire noi avem experienta lor, si ar trebui sa invatam de acolo

06 Iunie 2006, T. L.
Transportul electric nu va face decat sa mute o parte(!) din poluarea de pe sosea la cea mai apropiata termocentrala, adaugand insa urmatoarele: - in cazul tramvaiului 1. o noua sursa de poluare, zgomotul peste masura - fara posibilitate de control 2. uzura accelerata a cladirilor invecinate traseelor datorita vibratiilor - fara posibilitate de control 3. electroeroziune incontrolabila a constructiilor metalice subterane datorata curentilor de intoarcere vagabonzi - fara posibilitate de control si previziune 4. liniile si statiile de tramvai vor face traficul auto si mai lent si mai dificil - absolut cert 5. intretinerea si reconditionarea carosabilului va deveni ori mai dificila si mai scumpa, ori calitatea cailor de rulare va deveni mult inferioara celei prezente - absolut cert 6. cheltuieli publice serioase pentru constructia cailor de rulare, statiilor de transformare si retelei electrice. - in cazul troleibuzului, este mai bine. Nu-i putem reprosa decat blocajele de trafic la periodicele probleme ale patinelor colectoare pe fire si cheltuielile mult reduse de infiintare a unei linii (fata de tramvai) Poluare generata de sistemul actual de transport public nu reprezinta decat maxim 5% (cu ingaduinta) din poluarea generata de traficul total. Prezumtiva reducere de 3-4% a noxelor actuale, nu justifica nici cheltuielile suplimentare nici problemele majore de trafic generate. Transportul electric era o buna optiune atunci cand o parte insemnata a traficului citadin era constituit de transportul public si cel mai nepoluant motor era cel care facea doar fum alb. Pe scurt, transportul electric cu sursa de energie centralizata nu mai este de actualitate, mai ales ca in urmatorii 20 de ani se vor impune motoarele cu biodiesel, hibride si cu celula de hidrogen.



Adauga un comentariu
Nume si prenume  
Email  
Comentariu  
Introduceti rezultatul (antispam):    8 + 4
Atentie! Trebuie sa aveti activate cookie-urile in browser pentru ca sistemul antispam sa functioneze corect.
   


 
Informatii din Bacău

Get Adobe Flash player


Get Adobe Flash player

 
 
Ultimele videouri Domnule Primar
 
 
Cauta sesizari
Sesizari din judetul:
 
 
Cauta dupa cuvantul:
 
Cauta sesizarea cu codul:
 
 
Cei mai activi primari din ultimele 7 zile
Constantin Toma (PSD) Constantin Toma (PSD)
Buzau
(40 raspunsuri
)
Dragos Victor Chitic (PNL) Dragos Victor Chitic (PNL)
Piatra Neamt
(18 raspunsuri
)
Nicolae Robu (PNL) Nicolae Robu (PNL)
Timisoara
(18 raspunsuri
)
Daniel Baluta (PSD) Daniel Baluta (PSD)
Bucuresti - Sect. 4
(5 raspunsuri
)
Cornel Ionica (PSD) Cornel Ionica (PSD)
Pitesti
(3 raspunsuri
)
Ilie Bolojan (PNL) Ilie Bolojan (PNL)
Oradea
(2 raspunsuri
)
Marcel-Laurentiu Romanescu (PNL) Marcel-Laurentiu Romanescu (PNL)
Targu - Jiu
(2 raspunsuri
)
Florea Daniel (PSD) Florea Daniel (PSD)
Bucuresti - Sect. 5
(2 raspunsuri
)
Ionut Pucheanu (PSD) Ionut Pucheanu (PSD)
Galati
(1 raspuns
)
Ioan Popa (PNL) Ioan Popa (PNL)
Resita
(1 raspuns
)
 
Primarii partenere
 
 
 
 
Copyright © 2018 DomnulePrimar.ro
Web Design - Direct Design