Propuneri pentru gestionarea traficului în Centrul Capitalei: restrictionarea accesului auto si linie verde de transport public
În zona centrală a Bucureştiului ar urma să fie implementat un proiect integrat pentru gestionarea traficului, care prevede restricţionarea accesului auto, introducerea unui sistem de taxare sau de utilizare a vignetelor, precum şi a unui sistem de transport public, conform prevederilor Planului Integrat de Calitate a Aerului.
Documentul,
care prevede
şi o serie de
măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii transportului public sau realizarea pistelor pentru biciclete, urmează să fie supus aprobării Consiliului General al Municipiului Bucureşti, a informat Primăria Capitalei, prin intermediul unui comunicat.
“Astfel, în perimetrul zonei
centrale a oraşului se va
implementa un proiect integrat pentru gestionarea traficului prin
aplicarea următoarelor măsuri de reducere a traficului: instituirea regimului parcărilor, respectiv introducerea regimului obligatoriu de plată a parcărilor de utilitate publică generală, coroborat cu aplicarea
de
sancţiuni pentru staţionarea neregulamentară şi stabilirea unui
necesar optim de locuri de parcare
permise într-un perimetru delimitat în interiorul zonei centrale (35.000
locuri de parcare); restricţionarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a capitalei prin identificarea şi implementarea unui sistem de taxare sau de
utilizare a
vignetelor; introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care
să lege zonele de interes
administrativ-instituţionale din centrul Capitalei (primării de sector, PMB, ministere, Palatul
Parlamentului, staţii de metrou, parcări subterane şi administraţii financiare); utilizarea sistemului de semaforizare inteligentă în vederea
restricţionării şi
redistribuirii accesului în/ din perimetrul delimitat în interiorul zonei
centrale“, arată sursa citată.
Conform
PMB, alte măsuri propuse vizează îmbunătăţirea calităţii transportului public şi promovarea utilizării acestuia.
În acest
sens, Primăria Municipiului Bucureşti este în curs de finalizare a licitaţiei
pentru achiziţionarea a 400 de autobuze noi, Euro 6, şi a prevăzut bani în buget pentru
achiziţia a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie şi a
42 de autobuze electrice.
“Totodată, se are în vedere şi
modernizarea, reabilitarea şi extinderea reţelei de transport electric
(tramvaie).
Conform studiilor, prin implementarea acestor măsuri, numărul de călători care utilizează transportul public
va creşte cu 30%”, a menţionat PMB.
O altă măsură propusă este modernizarea şi extinderea, acolo unde este
posibil, a arterelor de circulaţie, dar şi crearea de benzi unice dedicate transportului
public şi vehiculelor de intervenţie, în acest sens luându-se în calcul realizarea a 8,4 km de bandă unică.
Conform
PMB, în Planul
Integrat de Calitate a Aerului se stipulează necesitatea introducerii
tuturor intersecţiilor din
municipiul Bucureşti în sistemul BTMS (Bucharest Transportation Management System) până în vara lui 2019.
De asemenea, o altă măsură o reprezintă realizarea de facilităţi
park & ride la staţiile cheie de transport public şi staţii de
transport intermodale tren-autobuz/
metrou.
Într-o primă etapă, Metrorex va
construi o staţie intermodală la noua staţie de metrou Străuleşti de pe Magistrala 4, iar ulterior PMB va construi trei staţii
intermodale: la Pantelimon Vergului (la noul terminal intermodal de la capătul tramvaielor 14 şi 55), la Prelungirea Ghencea Domneşti (la viitorul terminal intermodal de
pe DNCB Domneşti), pe
Şos.
Berceni (la staţia de metrou Dimitrie Leonida).
Documentul prevede şi realizarea de piste pentru biciclete, crearea de staţii de
închiriere pentru biciclişti şi parcări pe traseele nou create.
În ceea ce priveşte măsurile de eficienţă energetică, Planul Integrat
de Calitate a
Aerului prevede continuarea modernizării centralelor termice de
cvartal (Radet va moderniza 11
centrale termice de cvartal), dar şi dotarea acestora cu cazane cu arzătoare cu
emisii reduse de poluanţi şi eficientizarea consumului de energie termică prin reabilitarea reţelelor de distribuţie primară şi secundară a energiei
termice.
Astfel, se urmăreşte
reabilitarea tuturor magistralelor de distribuţie primară a energiei termice (205,7 km).
O altă măsură în acest domeniu este continuarea programului de reabilitare termică a
clădirilor.
Planul mai prevede conservarea, ameliorarea şi extinderea spaţiilor verzi publice sau
extinderea suprafeţelor de spaţii verzi prin renaturarea
unor
terenuri supuse eroziunii eoliene.
AGERPRES